Welke invalidenvoertuigverzekering past het beste bij u?
Wij verzekeren open invalidenvoertuigen, zoals een elektrische rolstoel of een scootmobiel met een maximum snelheid van 24 km/u. Daarnaast verzekeren we overdekte invalidenvoertuigen voor personen met een lichamelijke beperking. Deze laatste categorie kan uitsluitend worden aangevraagd via een verzekeringsadviseur.
Vraag uw adviseur naar onze invalidenvoertuigverzekering
Welke invalidenvoertuigverzekering het beste voor u is, hangt af van uw persoonlijke situatie en wensen. Een adviseur helpt u hier graag bij.
Zoek een adviseur
Aanvullende verzekeringen
U kunt uw invalidenvoertuigverzekering uitbreiden met een rechtsbijstandverzekering.
Rechtsbijstandverzekering
U krijgt rechtshulp om schade te verhalen op degene die deze heeft veroorzaakt. Verder helpen wij u als u voor de rechter moet komen of als de politie uw invalidenvoertuig in beslag neemt. Deze aanvullende verzekering kost € 12,35 per jaar. Dit is exclusief 21% assurantiebelasting.
Veelgestelde vragen over de invalidenvoertuigverzekering
Over de verzekering
Kan ik een verzekering afsluiten voor mijn overdekte invalidenvoertuig als ik geen lichamelijke beperking heb?
Nee, dat kan niet. Wij verzekeren overdekte invalidenvoertuigen alleen voor bestuurders met een lichamelijke beperking. Deze verzekering kan uitsluitend worden aangevraagd via een verzekeringsadviseur.
Ben ik verplicht mijn invalidenvoertuig te verzekeren?
Ja, u bent wettelijk verplicht om uw invalidenvoertuig te verzekeren.
Heb ik een eigen risico?
U heeft een eigen risico van € 750,- bij schade door een bestuurder die jonger is dan 24 jaar op de module WA en op de module Casco. Dit eigen risico geldt niet als de bestuurder die bij ons bekend is als hoofdbestuurder jonger is dan 24 jaar. Voor de module Casco geldt daarnaast een standaard eigen risico van € 100,- per gebeurtenis.
Wat moet ik doen als ik mijn invalidenvoertuig heb verkocht?
Als u een verzekeringsadviseur heeft, zeg dan de verzekering van uw verkochte invalidenvoertuig bij hem op. Heeft u geen verzekeringsadviseur? Zeg uw verzekering dan rechtstreeks bij ons op via ons
online opzegformulier.
Over betalen en opzeggen
De eerste afgeschreven premie is hoger dan verwacht. Hoe kan dat?
U betaalt de premie voor een verzekering vooruit. Dit kan betekenen dat wij de eerste keer meer dan één termijnpremie afschrijven. U vindt op de afrekening van het polisblad welk bedrag wij de eerste keer voor welke periode afschrijven. Daarna betaalt u gewoon de afgesproken termijnpremie die op de polis staat.
Betaal ik mijn premie per maand, per kwartaal of per jaar?
U kiest zelf of u per maand, per kwartaal of per jaar betaalt.
Ik wil mijn premie betalen, hoe kan ik dat doen?
Bel met ons via telefoonnummer
079 - 3 204 549 en dan helpen we u graag bij het betalen van uw premie.
Ik wil mijn invalidenvoertuigverzekering stoppen. Hoe kan ik dat doen?
Als u een verzekeringsadviseur heeft, dan moet u uw verzekering via hem opzeggen. Als u geen verzekeringsadviseur heeft, dan kunt u uw verzekering rechtstreeks bij ons opzeggen. Dit kan met ons
online opzegformulier. Als u uw verzekering opzegt, dan moet u uw verzekeringsplaatje opsturen naar ons.
Wat is de opzegtermijn voor mijn invalidenvoertuigverzekering?
Er is geen opzegtermijn. U kunt uw verzekering elk moment stoppen door dit schriftelijk aan ons door te geven. De verzekering stopt op de dag dat wij uw opzegging, inclusief het verzekeringsplaatje, hebben ontvangen.
Waar kan ik meer informatie vinden over betalen en betalingsachterstanden?
Meer informatie over het betalen van uw premie en over hoe wij omgaan met betalingsachterstanden leest u op de pagina
Betalen en betalingsachterstanden.
Over schade
Ik heb een aanrijding gehad met iemand anders. Wat moet ik doen?
Na een aanrijding moet u een Europees schadeformulier invullen. Beide partijen die bij de aanrijding betrokken zijn, moeten dit formulier ondertekenen. Stuur het op naar uw verzekeringsadviseur of naar ons: Klaverblad Verzekeringen, postbus 3012, 2700 KV Zoetermeer.
Waar kan ik een Europees schadeformulier vinden?
Wij sturen u een Europees schadeformulier op als u een verzekering bij ons heeft afgesloten. Verder kunt u hier
een Europees Schadeformulier uitprinten. Wilt u dat we een Europees schadeformulier naar u opsturen? Neem dan contact met ons op via ons
contactformulier of bel ons:
079 – 3 204 549.
Wat moet ik doen bij schade waarbij niemand anders betrokken is?
Als u een verzekeringsadviseur heeft, dan kunt u het beste contact met hem opnemen. Hij meldt de schade bij ons. Als u zelf uw verzekeringen regelt, dan kunt u
eenzijdige schade online bij ons melden.
Over mijn aanvraag
Wat gebeurt er nadat ik een invalidenvoertuigverzekering heb aangevraagd?
We kijken of we alle informatie hebben gekregen die nodig is. Als we meer informatie willen hebben, dan nemen we contact met u op. Als we uw aanvraag accepteren, dan sturen we u de polis, inclusief het verzekeringsplaatje, zo snel mogelijk toe.
Accepteren jullie mijn aanvraag voor een invalidenvoertuigverzekering altijd?
Nee, wij accepteren aanvragen niet altijd. Als we uw aanvraag afwijzen, dan laten we dat zo snel mogelijk weten.
Vindt u uw vraag niet op deze pagina of is het antwoord voor u niet duidelijk genoeg? Stel dan uw vraag via ons contactformulier of bel ons: 079 – 3 204 549.
Meer informatie over onze Invalidenvoertuigverzekering en onze dienstverlening vindt u in het volgende document:
Op onze verzekeringskaart vindt u meer informatie over onze invalidenvoertuigverzekering. De verzekeringskaart helpt u om onze invalidenvoertuigverzekering te vergelijken met die van andere aanbieders.
Verzekeringskaart Invalidenvoertuigenverzekering
Vraag uw adviseur naar onze verzekeringen
Precies weten welke verzekering het beste bij u past? Dat hangt af van uw persoonlijke situatie en wensen. Een adviseur helpt u graag bij het vinden van een verzekering die daar bij aansluit.
Ontvang passend advies
Verzeker u zelf online
U regelt snel en gemakkelijk uw eigen invalidenvoertuigverzekering.
Bereken uw premie