Het verzekeren van een groter agrarisch bedrijf Het verzekeren van een groter agrarisch bedrijf vraagt vaak om extra denkkracht en flexibiliteit. Collega's vertellen aan de hand van een recente samenwerking hoe ze u als adviseur hierbij ondersteunen.

Succesvolle samenwerking: het verzekeren van een groter agrarisch bedrijf

Juist bij het verzekeren van een groter agrarisch bedrijf wilt u dat alles soepel verloopt. Vaak kunt u daar ook wel wat extra denkkracht en flexibiliteit bij gebruiken. Onze verschillende teams werken als een geoliede machine samen om alles zo snel en goed mogelijk voor u en uw klant te regelen. Hoe het proces eruitziet en hoe dit u als verzekeringsadviseur ontzorgt? Aan de hand van een recente succesvolle samenwerking vertellen onze collega’s u er alles over.

Het verschil maken voor adviseurs

Bij Klaverblad zijn we er niet alleen voor uw particuliere en mkb-klanten, maar ook voor grotere bedrijven. Eén van onze specialiteiten is het verzekeren van grotere agrarische bedrijven. In het agrarische liggen tenslotte onze wortels. Accountmanager Jan Ottens wijdt er verder over uit: “Wij leveren echt iets bijzonders wat andere verzekeraars niet bieden. Namelijk de tijd en aandacht die onze mensen van de maatwerkdienst in hun werk voor de verzekeringsadviseur en hun klanten stoppen. Zij komen naar de locatie(s) toe, brengen alles in kaart en kunnen met hun kennis van de branche en de doelgroep veel uitleg geven. Zo nemen ze de adviseur echt werk uit handen, dat doen andere verzekeraars lang niet altijd.”

Alles in kaart brengen

Maatwerkspecialist Robert van der Zee: ”Een adviseur vroeg of wij ook een groot spruitkoolbedrijf kunnen verzekeren. Voordat ik naar een bedrijf ga, lees ik me eerst globaal in. Daarna ga ik langs en heb ik een gesprek over het bedrijf met de adviseur en klant: Wat is de omvang? Kun je een stukje historie geven? Wat zijn de verzekeringswensen en hoe willen jullie graag behandeld worden? Daarbij kun je dan bijvoorbeeld denken aan één vaste contactpersoon in de buurt. Al doende bespreken we de benodigde keuringen van elektra en zonnepanelen en benoem ik wat aan preventie nog beter kan. Als ik alles in kaart heb, verwerk ik dat in een conceptofferte voor het acceptatieteam. Zij maken dan een complete en nette offerte.“



3 mannen in bespreking bij agrarisch bedrijf

Foto: agrarisch maatwerkspecialisten

Samen verzekeringen nóg passender maken

Jan: “Als het om polisvoorwaarden gaat, lopen adviseurs in zo’n proces natuurlijk wel eens tegen vraagstukken aan. Ook in het geval van dit spruitkoolbedrijf. Daarom besloot ik de specialistische kennis van Productmanager Ruud Bolleboom te raadplegen. Ruud vertelt meer over zijn rol in dit proces: “Het komt niet heel vaak voor dat ik mee op gesprek ga bij een verzekeringsadviseur. In dit geval liep de adviseur tegen iets aan waar ik vanuit Productontwikkeling wat van mag vinden.

Zo is het voor veel van onze klanten in de agrarische sector lang niet altijd duidelijk wat de gevolgen precies zijn van bijvoorbeeld een grote brand. Bij herbouw kunnen ze namelijk te maken krijgen met nieuwe wet- en regelgeving. In het kader van dierenwelzijn moeten stallen bijvoorbeeld tegenwoordig worden teruggebouwd met meer ruimte per dier. Je hebt dan voor hetzelfde aantal dieren een groter gebouw nodig. En dus is er een hoger bedrag nodig om te kunnen herbouwen.

In dit geval gaf de adviseur aan dat dit bedrag soms voor bepaalde bedrijven nóg hoger is dan de dekking. Aan de hand daarvan zijn wij gaan onderzoeken of het mogelijk is om dit bedrag in sommige gevallen nog hoger te maken.”

De adviseur weet meteen waar hij aan toe is

Ook het feit dat onze collega’s van Acceptatie Agrarisch met de adviseur meedenken wordt erg gewaardeerd, vertelt accountmanager Jan. In dit geval was het acceptant Karin Braat die ondersteuning bood: “Robert was al met de verzekeringsadviseur bij de klant geweest en op basis van zijn uitwerking stel ik de complete offerte op. We leggen het aangeboden risico langs de acceptatierichtlijnen en beoordelen onder andere of het past binnen de maximale verzekerde bedragen en welke premie erbij hoort.

Door deze volgorde blijft het overzichtelijk voor de adviseur. We kunnen dan namelijk ook meteen de juiste preventiemaatregelen en eigen risico’s meenemen in de offerte. Op deze manier doen we het in één keer goed en weet de adviseur precies waar hij aan toe is. De driehoek met maatwerk en de accountmanager loopt heel goed. Met elkaar maken we echt het verschil voor de adviseur en zijn klant.”

Ook sparren over het verzekeren van een groter agrarisch bedrijf?

Neem gerust contact op met uw accountmanager. Ook als u wilt sparren over een ander soort bedrijf. Werken we nog niet samen? Onze accountmanagers leren u graag kennen! Neem contact op met de accountmanager in uw regio en bespreek samen de mogelijkheden voor een samenwerking met Klaverblad.

Zoek een accountmanager in de buurt

Meer nieuws over Klaverblad? Volg Klaverblad Verzekeringen ook op LinkedIn.