Digitale post van Klaverblad via Postex

Bij Klaverblad versturen we onze post digitaal via Postex. Dit is niet alleen betrouwbaar, maar ook sneller en makkelijker. Daarnaast is het ook beter voor het milieu. Op dze pagina vindt u alle informatie over het digitaal ontvangen van onze berichten en geven wij antwoord op de volgende vragen:

    Wie of wat is Postex?

    Postex is een ervaren organisatie in het veilig versturen van digitale post. Naast Klaverblad gebruiken meer dan 250 andere bedrijven & (semi-)overheidsorganisaties Postex. Meer informatie? Bezoek dan de website van Postex.

    Postex hanteert strikte privacy- en veiligheidsvoorwaarden en behandelt uw gegevens zorgvuldig. Daarnaast vraagt Postex nooit om inloggegevens of wachtwoorden.

    Waarom versturen we onze berichten digitaal?

    Sinds 1 juli 2020 versturen wij onze berichten ook digitaal. Positief voor u én voor het milieu. Het digitaal ontvangen van onze berichten levert u veel voordelen op:

    • Altijd meteen op de hoogte:
      u krijgt een e-mail als er nieuwe informatie over uw verzekering is.
    • Alles bij de hand: u heeft al uw belangrijke verzekerings-documenten altijd bij de hand.
    • Uw documenten snel en veilig binnen: u ontvangt alle documenten sneller en veilig.
    • Veilig en eenvoudig online betalen: u kunt veilig en eenvoudig betalen via iDEAL.
    Voorbeeld mail digitale polis

    Zo ziet een digitaal bericht van ons eruit. Via de groene knop komt u in de omgeving waar uw polis en andere verzekeringsdocumenten staan.

    Wat voor berichten versturen we digitaal?

    Alle informatie rondom uw verzekering ontvangt u digitaal. Denk bijvoorbeeld aan uw polis en polisvoorwaarden, wijzigingen, andere verzekeringsdocumenten zoals uw groene kaart en betaalverzoeken via iDEAL.

    Voorbeeld digitaal betaalverzoek


    Zo ziet een digitaal betaalverzoek van ons eruit. Via de groene knop komt u terecht in een beveiligde betaalomgeving van Postex. De factuur krijgt u altijd als bijlage meegestuurd.

    Digitale betaalverzoeken

    Iedereen die van ons een digitale polis ontvangt, kan ook online betalingen doen. Wel zo makkelijk én veilig. Wanneer kunt u een digitaal betaalverzoek van ons verwachten?

    • Als u normaal gesproken via acceptgiro betaalt.
    • Bij een betaalherinnering.

    Komt u niet verder met de uitvoering van de iDEAL-betaling? Mogelijk heeft u tijdens het uitvoeren van de betaling op ‘Vorige’ geklikt. De betaling is dan gestopt. Na 30 minuten kunt u het nogmaals proberen.

    Ik zie bij mijn iDEAL-afschrijving een rekeningnummer van Adyen (ADYB) in plaats van Rabobank (RABO). Klopt dit wel?

    Dat klopt! Bij het betalen van het betaalverzoek via iDEAL ziet u het rekeningnummer van Klaverblad (NL66 RABO 0300 0065 78). Bij de afschrijving van dit betaalverzoek ziet u ons rekeningnummer bij de betaaldienstverlener, Adyen (NL04 ADYB 2017 4001 57).

    Dit komt omdat al onze iDEAL-betaalverzoeken veilig en vertrouwd via betaaldienstverlener Adyen verlopen. Uw betaling wordt automatisch op onze rekening bijgeschreven.

    Hoe kunt u uw digitale berichten teruglezen?

    Als er een nieuwe polis voor u klaar staat, dan ontvangt u van ons een e-mail. Via de link in de e-mail komt u in de beveiligde Postex-omgeving. Hier staan uw documenten.

    Voor de veiligheid worden de documenten na 1 jaar verwijderd. Dit betekent dat de linkjes naar de documenten in de e-mail na 1 jaar ook niet meer werken. Het is daarom handig om alle documenten die u van ons ontvangt op te slaan. Bijvoorbeeld op uw telefoon of op de harde schijf van uw computer. U kunt de documenten ook voor de zekerheid nog naar uzelf e-mailen.

    Wie ontvangt er digitale post van ons?

    Iedereen die online een Klaverblad verzekering afsluit, sturen wij een digitale polis op. In dat geval kunt u uw verzekeringsdocumenten dus niet per post ontvangen.

    Bent u al klant bij ons en wilt u ook graag alle informatie rondom uw verzekering voortaan digitaal ontvangen? Vul dan het wijzigingsformulier in. We regelen het graag voor u! Bent u verzekerd via een verzekeringsadviseur? Dan helpt uw adviseur hier graag mee.

    Let op: voor onze invalidenvoertuigverzekering is het niet mogelijk om digitale post te ontvangen.

    Alleen nog digitale post?

    Wilt u voortaan uw post alleen nog maar digitaal ontvangen? Wel zo duurzaam! U kunt dat aangeven daar waar u uw polis digitaal bekijkt. Of laat het ons weten via het wijzigingsformulier.

    Wijziging doorgeven

    Uw groene kaart

    Met de groene kaart kunt u aantonen dat uw auto verzekerd is. Lees hier in welke landen u een papieren groene kaart bij zich moet hebben.

    Groene kaart