Klaverblad nummer 4 in de lijst van klantvriendelijkste verzekeraars

Klaverblad Verzekeringen heeft dit jaar een mooie 4e plaats gehaald in de lijst van ‘Klantvriendelijkste verzekeraars van Nederland’.

Klaverblad Verzekeringen heeft dit jaar een mooie 4e plaats gehaald in de lijst van ‘Klantvriendelijkste verzekeraars van Nederland’.

In de lijst van Top 75 Klantvriendelijkste bedrijven van Nederland, staan we op een prachtige 51e plaats. Hier zijn we natuurlijk ontzettend trots op. Marieke Vermont (teamleider Rechtsbijstand) en José Ruighaver (manager van de afdeling Claims) waren afgelopen vrijdag bij de bekendmaking.

Onafhankelijk onderzoek

Marktonderzoeksbureau MarketResponse doet ieder jaar onafhankelijk onderzoek naar de klantvriendelijkheid van bedrijven. In de motivatie die consumenten gaven keerden de volgende voor hen doorslaggevende criteria steeds terug.

  • Altijd beschikbaar zijn; liefst persoonlijk en als het niet anders kan digitaal.

  • Beloftes nakomen; ook die je doet in je reclame- en communicatie uitingen.

  • Geen kleine lettertjes; niet te formeel en vooral transparant communiceren.

  • Fouten toegeven en oplossen; als je een fout maakt geef dit dan direct toe en zorg dat het snel en goed wordt opgelost.

  • Oprecht betrokken; behandel klanten niet als nummers en luister naar ze. Benader ze niet alleen als je iets wilt verkopen maar help ze als ze het nodig hebben en laat ze merken dat je dit met plezier doet.

  • De footprint van het bedrijf en of ze maatschappelijk betrokken zijn.

Mensen helpen met ongewoon goede dienstverlening

Mensen helpen met ongewoon goede dienstverlening is erg belangrijk voor Klaverblad. De uitslag van deze verkiezing is een mooie indicatie dat we hierom gewaardeerd worden. Daarnaast geeft het ons ook inzicht in hoe we ons nog verder kunnen verbeteren.