Schade melden: mobiele telefoon of tablet
Heeft u schade aan uw mobiel, tablet, laptop, koptelefoon of oordopjes en heeft u een Royaal dekking*? Meld de schade dan bij uw verzekeringsadviseur of bij ons.
Wat er precies verzekerd is en voor welk bedrag hangt af van uw polisvoorwaarden. Dit kan dus per persoon verschillen. U vindt de voor u geldende voorwaarden op uw polisblad. Daar leest u ook of er een eigen risico geldt voor schade aan mobiele elektronica door een ongelukje.
Bekijk hieronder welke situatie en bijbehorende stappen voor u gelden. Hebben we alles goed en compleet binnen? Dan kunnen we uw schade binnen enkele werkdagen afhandelen.
*Gelden voor u de polisvoorwaarden BI24? Dan is mobiele elektronica niet automatisch meeverzekerd. U bent verzekerd voor schade aan mobiele elektronica door ongelukjes als u de aanvullende module Mobiele elektronica heeft afgesloten. Of dit zo is, leest u op uw polisblad.
Mobiele telefoon: welke situatie geldt voor u?
- Mijn toestel is jonger dan 2,5 jaar en kan gerepareerd worden
- Vraag om een gespecificeerde offerte met daarop de kosten voor herstel.
- Op de offerte moet uw naam en uw telefoontype staan.
- Maak duidelijke foto’s van de schade aan uw toestel.
- Meld daarna uw schade bij ons met het schademeldformulier.
- Voeg de offerte, foto(‘s) en de aankoopnota/bevestiging van het abonnement toe.
Als u alles in 1 keer instuurt betalen wij uw schade binnen enkele werkdagen. Uw schade moet natuurlijk wel verzekerd zijn volgens de polisvoorwaarden.
- Mijn toestel is jonger dan 2,5 jaar en kan niet gerepareerd worden
- Vraag een verklaring aan een reparateur dat uw toestel niet gerepareerd kan worden.
Uw naam en het type van uw telefoon moet hierop staan. - Meld daarna uw schade bij ons met het schademeldformulier.
- Voeg de offerte, foto(‘s) en de aankoopbon/bevestiging van het abonnement toe.
Als u alles in één keer instuurt, dan betalen wij uw schade binnen enkele werkdagen. Uw schade moet natuurlijk wel verzekerd zijn volgens de polisvoorwaarden.
Let op: in sommige gevallen kan Klaverblad u vragen om het toestel aan ons op te sturen. Of dit zo is wordt door de schadebehandelaar bepaald en kan per schademelding verschillen. In dit geval vragen wij u om het volgende:
- Maak uw toestel leeg* en stuur het apparaat aangetekend naar ons toe. Wij betalen de kosten voor het aangetekend verzenden aan u terug. Stuur ons hiervoor de nota van het aangetekend versturen toe.
- Na betaling van de schade wordt het apparaat eigendom van Klaverblad.
*Verwijder de sim-kaart en (indien aanwezig) de losse geheugenkaart. Als uw toestel nog werkt, kopieer dan foto's en gegevens naar een ander apparaat en zet daarna het toestel terug naar fabrieksinstellingen.
- Vraag een verklaring aan een reparateur dat uw toestel niet gerepareerd kan worden.
- Mijn toestel is ouder dan 2,5 jaar
U heeft dan recht op vergoeding van de schade op basis van dagwaarde. Wilt u weten of de dagwaarde min het eigen risico van € 150,- nog genoeg is voor een schadevergoeding? Neem dan contact met ons op 079 – 3 204 410.
Wilt u de schade melden?
- Vraag om een gespecificeerde offerte met de kosten voor herstel of een verklaring van een reparateur dat uw toestel niet gerepareerd kan worden. Uw naam en het type van uw telefoon moet hierop staan.
- Maak een duidelijke foto van de schade aan uw toestel.
- Meld daarna uw schade bij ons met het schademeldformulier.
- Voeg de offerte, foto(‘s) en de aankoopnota/bevestiging van het abonnement toe.
Als u alles in 1 keer instuurt betalen wij uw schade binnen enkele werkdagen. Uw schade moet natuurlijk wel verzekerd zijn volgens de polisvoorwaarden.
Tablets en laptops: welke situatie geldt voor u?
- Mijn tablet/laptop is jonger dan 3 jaar en kan gerepareerd worden
- Vraag om een gespecificeerde offerte waar uw naam en het type van uw tablet/laptop op staat.
- Maak duidelijke foto’s van de schade aan uw tablet/laptop.
- Meld daarna uw schade bij ons met het schademeldformulier.
- Voeg de offerte, foto(‘s) en de aankoopnota toe.
Als u alles in 1 keer instuurt betalen wij uw schade binnen enkele werkdagen. Uw schade moet natuurlijk wel verzekerd zijn volgens de polisvoorwaarden.
- Mijn tablet/laptop is jonger dan 3 jaar en kan niet gerepareerd worden
- Vraag een verklaring aan een reparateur dat uw toestel niet gerepareerd kan worden. Uw naam en het type van uw tablet/laptop moet hierop staan.
- Maak duidelijke foto’s van de schade aan uw toestel.
- Meld daarna uw schade bij ons met het schademeldformulier.
- Voeg de offerte, foto(‘s) en de aankoopnota/bevestiging van het abonnement toe.
Als u alles in 1 keer instuurt betalen wij uw schade binnen enkele werkdagen. Uw schade moet natuurlijk wel verzekerd zijn volgens de polisvoorwaarden.
Let op: in sommige gevallen kan Klaverblad u vragen om het toestel aan ons op te sturen. Of dit van toepassing is, wordt door de schadebehandelaar bepaald en kan per schademelding verschillen. In dit geval vragen wij u om het volgende:
- Maak uw tablet/laptop leeg* en stuur het apparaat aangetekend naar ons toe. Wij betalen de kosten voor het aangetekend verzenden aan u terug. Stuur ons hiervoor de nota van het aangetekend versturen toe.
Na betaling van de schade wordt het apparaat eigendom van Klaverblad.
*Verwijder (indien aanwezig) de losse geheugenkaart. Als uw tablet/laptop nog werkt, kopieer dan foto's en gegevens naar een ander apparaat en zet daarna uw tablet/laptop terug naar fabrieksinstellingen.
- Mijn tablet/laptop is ouder dan 3 jaar
U heeft dan recht op vergoeding van de schade op basis van dagwaarde. Wilt u weten of de dagwaarde minus het eigen risico van € 150,- nog genoeg is voor een schadevergoeding? Neem dan contact met ons op 079 – 3 204 410.
Wilt u de schade melden?
- Vraag om een gespecificeerde offerte met de kosten voor herstel of een verklaring van een reparateur dat uw toestel niet gerepareerd kan worden. Uw naam en het type van uw tablet/laptop moet hierop staan.
- Maak een duidelijke foto van de schade aan uw toestel.
- Meld daarna uw schade bij ons met het schademeldformulier.
- Voeg de offerte, foto(‘s) en de aankoopnota/bevestiging van het abonnement toe.
Als u alles in 1 keer instuurt betalen wij uw schade binnen enkele werkdagen. Uw schade moet natuurlijk wel verzekerd zijn volgens de polisvoorwaarden.
Koptelefoons en (draadloze) oordopjes: welke situatie geldt voor u?
- Mijn koptelefoon of oordopjesset is jonger dan 3 jaar en kan gerepareerd worden
- Vraag om een gespecificeerde offerte waar uw naam en het type van uw koptelefoon/oortjes op staat.
- Maak duidelijke foto’s van de schade aan uw koptelefoon/oortjes.
- Meld daarna uw schade bij ons met het schademeldformulier.
- Voeg de offerte, foto(‘s) en de aankoopnota toe.
Als u alles in 1 keer instuurt betalen wij uw schade binnen enkele werkdagen. Uw schade moet natuurlijk wel verzekerd zijn volgens de polisvoorwaarden.
- Mijn koptelefoon of oordopjesset is jonger dan 3 jaar en kan niet gerepareerd worden
- Vraag een verklaring aan een reparateur dat uw toestel niet gerepareerd kan worden. Uw naam en het type van uw koptelefoon/oortjes moet hierop staan.
- Maak duidelijke foto’s van de schade aan uw toestel.
- Meld daarna uw schade bij ons met het schademeldformulier.
- Voeg de offerte, foto(‘s) en de aankoopnota/bevestiging van het abonnement toe.
Als u alles in 1 keer instuurt betalen wij uw schade binnen enkele werkdagen. Uw schade moet natuurlijk wel verzekerd zijn volgens de polisvoorwaarden.
- Mijn koptelefoon of oordopjesset is ouder dan 3 jaar
U heeft dan recht op vergoeding van de schade op basis van dagwaarde. Wilt u weten of de dagwaarde min het eigen risico van € 150,- nog genoeg is voor een schadevergoeding? Neem dan contact met ons op 079 – 3 204 410.
Wilt u de schade melden?
- Vraag om een gespecificeerde offerte met de kosten voor herstel. Of een verklaring van een reparateur dat uw toestel niet gerepareerd kan worden. Uw naam en het type van uw koptelefoon/oortjes moet hierop staan.
- Maak een duidelijke foto van de schade aan uw toestel.
- Meld daarna uw schade bij ons met het schademeldformulier.
- Voeg de offerte, foto(‘s) en de aankoopnota/bevestiging van het abonnement toe.
Als u alles in 1 keer instuurt betalen wij uw schade binnen enkele werkdagen. Uw schade moet natuurlijk wel verzekerd zijn volgens de polisvoorwaarden.
Uitleg Schadebehandeling
Wat kunt u het beste doen bij schade? We leggen het u stap voor stap uit.
Meer informatie
Informatie over de dagwaarde van uw inboedel vindt u op de afschrijvingslijst.