Informatie inloggen homepage header

Informatie inloggen homepage header

Voor adviseurs

U logt in KlaverbladExtra.net snel, makkelijk en veilig in met eHerkenning of e-mailadres en wachtwoord.

Inloggen als adviseur

Inloggen in KlaverbladExtra.net als nieuwe gebruiker

Ons extranet is een praktische en gebruiksvriendelijke omgeving waar u als adviseur al uw zaken met Klaverblad kunt regelen. Gaat u ons extranet voor de eerste keer gebruiken? Wij vertellen u hieronder graag meer over de verschillende manieren waarop u kunt inloggen. U kiest zelf wat u het fijnst vindt. Onderaan deze pagina vindt u daarnaast nog veelgestelde vragen rondom het inloggen op extranet.

1. E-mailadres/wachtwoord met twee-factor-authenticatie

Bij deze inlogmethode gebruikt u gewoon uw e-mailadres en wachtwoord. Daarbij gebruikt u een authenticator app op uw telefoon als twee-factor-authenticatie. Dit kunt u zien als een extra vorm van beveiliging.

2. eHerkenning

U kunt bij ons ook inloggen via eHerkenning. Via uw account kunt u eHerkenning gemakkelijk toevoegen als inlogmethode. Let op: het is belangrijk dat de beheerder van eHerkenning van uw kantoor eerst de dienst ‘Adviseursportaal KlaverbladExtra.net’ toevoegt aan uw eHerkenningsprofiel.

Een account aanmaken als nieuwe gebruiker?

Bent u een nieuwe gebruiker van ons extranet en wilt u een account aanmaken? Zodra de gebruikersbeheerder van uw kantoor toegang heeft geregeld, ontvangt u per mail een uitnodiging om uw account aan te maken. Wilt u eHerkenning gebruiken dan moet ook de beheerder van eHerkenning van uw kantoor eerst de dienst 'Adviseursportaal KlaverbladExta.net' toevoegen aan uw e-Herkenningsprofiel.

Werkt u nog niet samen met ons?

Neem contact op met de accountmanager in uw regio en bespreek samen de mogelijkheden voor een samenwerking met Klaverblad. Wilt u liever dat wij contact met u opnemen? Laat dit dan via de mail weten aan team Relatiebeheer. U mag uiteraard ook zelf bellen naar 079 – 3 204 620.

Veelgestelde vragen inloggen extranet

  • E-mailadres/wachtwoord
    • Waarom moet ik na een tijdje een nieuw wachtwoord instellen?

      Om veiligheidsredenen is uw wachtwoord 90 dagen geldig. Daarna krijgt u een melding dat u een nieuw wachtwoord moet kiezen.

    • Ik heb een e-mail ontvangen waarin staat dat mijn toegang tot het Extranet geblokkeerd is door te veel foute wachtwoordpogingen. Wat nu?
      U stelt een nieuw wachtwoord in door in het inlogscherm te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Volg verder de instructies op uw scherm. Vergeet ook niet uw mobiele telefoon bij de hand te houden, zodat u zichzelf kunt verifiëren met een SMS-code.
    • Ik weet niet meer met welk e-mailadres ik moet inloggen. Hoe kom ik daar achter?
      Klik in het inlogscherm op ‘e-mailadres vergeten’ om zo het te gebruiken e-mailadres op te vragen. U ontvangt op uw mobiele telefoon dan een SMS-bericht met het bij ons geregistreerde e-mailadres. Daarvoor is het wel belangrijk dat uw mobiele nummer ook toegevoegd is aan uw account. Ontvangt u geen SMS-bericht? De gebruikersbeheerder van uw kantoor kan het e-mailadres dan voor u opzoeken.
    • Welke authenticator app moet ik gebruiken?
      U kunt elke authenticator app gebruiken die u wilt. U vindt de apps in uw appstore op uw mobiele telefoon. Bijvoorbeeld de authenticator app van Google of Microsoft. U kunt ook een authenticator app gebruiken die u al geïnstalleerd heeft. U voegt dan KlaverbladExtra.net toe door op het ‘plusje’ in de app te klikken.
    • Het lukt niet om in te loggen met mijn authenticator app. Wat nu?
      Als u aan uw account ook eHerkenning heeft gekoppeld, dan kunt u hiermee inloggen. Daarnaast kunt u de verificatiecode ook per SMS laten versturen in plaats van via de authenticator app. Hiervoor is het wel belangrijk dat uw mobiele telefoonnummer is gekoppeld aan uw account. Lukt dit niet? Team Relatiebeheer (079 – 3 204 620) van Klaverblad helpt u dan graag. Zij zullen uw account verwijderen en vervolgens kan de gebruikersbeheerder van uw kantoor een nieuw account voor u aanmaken.
    • Hoe kan ik mijn authenticator app op meerdere devices gebruiken (bijvoorbeeld mobiele telefooon of laptop)?

      Er kan maar één authenticator app gekoppeld worden aan uw account. Met een OTP app met centrale opslag kunt u dit wel op meerdere apparaten gebruiken. Authy is bijvoorbeeld een OTP app. Een extra voordeel van een OTP app is dat u uw gegevens niet kwijt bent als u wisselt van mobiele telefoon.

    • Ik krijg een melding dat de benodigde twee-staps-verificatie niet is ingesteld. Wat nu?

      Dit betekent dat er geen mobiel nummer bij uw account is gekoppeld waardoor wij geen SMS met daarin een code kunnen versturen. Als u wel kunt inloggen met eHerkenning kunt u zelf uw mobiele nummer aanvullen bij ‘Mijn account’ (onderaan de pagina). Belt u anders Team Relatiebeheer 079 - 3 204 620 of stuur een e-mail naar relatiebeheer@klaverblad.nl. Zij kunnen uw account opnieuw instellen.

  • Algemeen
    • Na het inloggen krijg ik de melding dat ik geen toegang heb. Hoe kan dat?
      Als u na het inloggen geen toegang heeft, dan heeft u waarschijnlijk niet de juiste rechten. De gebruikersbeheerder van uw kantoor beheert deze rechten en kan ze voor u aanpassen als dat nodig is.ntent
    • Ik heb via de mail geen uitnodiging ontvangen om een account aan te maken. Hoe kan dat?
      Mogelijk is de uitnodiging in uw spam terecht is gekomen. Is dat niet het geval? Vraag dan aan de gebruikersbeheerder van uw kantoor om te controleren of het juiste e-mailadres is ingevoerd. Als het e-mailadres gewoon klopt, dan verstuurt team Relatiebeheer van Klaverblad de uitnodiging opnieuw naar u op. Team Relatiebeheer is telefonisch bereikbaar via 079 - 3 204 620.
    • Mijn uitnodiging om een account aan te maken is verlopen. Wat nu?
      Vanwege de veiligheid heeft de link een beperkte geldigheidsduur. Als u op de link in de uitnodigingsmail klikt, dan ontvangt u in uw mailbox automatisch een nieuwe uitnodiging met ook een nieuwe, geldige link.
    • Hoe kan ik mijn naam (van het account) aanpassen?
      Het is niet mogelijk om een ingevoerde naam te wijzigen. Uw naam wordt alleen gebruikt om rechts bovenin het extranet te tonen. Wilt u de ingevoerde naam toch aanpassen? Bel Team Relatiebeheer en vraag om uw huidige account te verwijderen en een nieuw account aan te maken met de juiste naam. U ontvangt per mail een link om uw account opnieuw in te stellen. Uw inlogmiddelen zoals eHerkenning en of authenticator app moeten dan opnieuw worden gekoppeld.
    • Waarom moet ik mijn mobiele nummer opgeven?
      Met uw mobiele telefoonnummer kunnen wij een extra verificatie doen door u een code via SMS te sturen. Dit is bijvoorbeeld handig als u uw wachtwoord vergeten bent of als uw digitaal paspoort niet werkt op uw computer. Uiteraard gebruiken wij uw mobiele telefoonnummer alleen voor dit soort doeleinden en zullen wij u niet zomaar bellen.
    • Kan ik mijn mobiele nummer uit mijn account verwijderen?

      Om als nieuwe gebruiker een account aan te maken is een mobiel telefoonnummer verplicht voor de verificatie. Weet u zeker dat u uw mobiele nummer niet vermeld hebben in uw gebruikersaccount? Nadat uw account is aangemaakt, kunt u uw mobiele nummer weer verwijderen. Houd er wel rekening meer dat functies als ‘wachtwoord vergeten’ en ‘e-mailadres vergeten’ dan niet meer mogelijk zijn.

    • Hoe kan ik mijn mobiele nummer wijzigen?
      Als u bent ingelogd, dan kunt u onderin de footer van KlaverbladExtra.net klikken op ‘mijn account’ om uw mobiele nummer aan te passen. U kiest naast het mobiele nummer voor ‘wijzigen’.
    • Mijn collega kan op KlaverbladExtra.net kiezen tussen verschillende portefeuilles, maar ik niet. Hoe kan dat?
      Het is mogelijk om met één account toegang te hebben tot meerdere portefeuilles. De gebruikersbeheerder van uw kantoor kan u gemakkelijk toegang geven tot meer portefeuilles.
    • Wie kan mij helpen als inloggen niet lukt?
      Probeer altijd eerst via ‘e-mailadres vergeten’ of ‘wachtwoord vergeten’ uw account te herstellen. Lukt dit niet? Dan kunt u aan de gebruikersbeheerder van uw kantoor vragen om uw account op te zoeken en te kijken of deze nog geactiveerd is. Is uw gebruikersbeheerder niet aanwezig? Team Relatiebeheer van Klaverblad kijkt dan graag met u mee. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 079 – 3 204 620.
  • eHerkenning
    • Ik wil inloggen met eHerkenning, maar dit lukt niet. Wat kan ik doen?
      Als u wilt inloggen met eHerkenning, dan is het belangrijk dat de beheerder van eHerkenning op uw kantoor de dienst ‘Adviseursportaal KlaverbladExtra.net’ aan uw eHerkenningsprofiel toevoegt. Dit regelt de beheerder bij de leverancier van eHerkenning.
    • Hoe kan eHerkenning worden toegevoegd als inlogmethode?

      Voor het inloggen met eHerkenning op KlaverbladExtra.net moet u deze inlogmethode toevoegen aan uw account. U doet dit door in te loggen met e-mailadres en wachtwoord en vervolgens via ‘Mijn account’ (onderaan de pagina) in het selfservice portaal eHerkenning toe te voegen.

      Komt u er niet uit Team Relatiebeheer helpt u graag. Bel met 079 – 3 204 620 of stuur een e-mail naar relatiebeheer@klaverblad.nl.

Stond uw vraag er niet tussen? U kunt ook altijd contact opnemen met team Relatiebeheer via relatiebeheer@klaverblad.nl of 079 - 3 204 620. Zij helpen u graag.