Team Claims AOV: We kijken naar de vraag achter de vraag
Wanneer er iets met je gezondheid aan de hand is, dan kun je er eigenlijk niets bij hebben. Het is dan fijn om te weten dat er een team van deskundigen voor je in de startblokken staat om je te ontzorgen. Hoe helpt het team Claims AOV zelfstandigen wanneer zij te maken krijgen met arbeidsongeschiktheid?
Iedereen in dit team heeft één heel duidelijk doel voor ogen: mensen écht helpen. Dat voel je in alles. Bij ieder contact wordt het belang van klanten vooropgesteld. We realiseren ons maar al te goed dat problemen met gezondheid en arbeidsongeschiktheid een ondernemer hard kunnen raken. Dat is het punt waar dit team in beeld komt om het verschil voor iemand te betekenen.
Een team vol deskundigen
Het team Claims AOV bestaat uit bijna 15 mensen met allemaal verschillende specialismes. Zo zijn er claimbehandelaars met een coachings- of juridische achtergrond en ook twee arbeidsdeskundigen. Ze werken nauw samen met onze eigen medisch adviseurs. Wanneer een zelfstandig ondernemer arbeidsongeschikt raakt krijgt hij of zij een vast contactpersoon toegewezen. Er wordt gewerkt met dossiers op naam en per individu bekeken wat iemand nodig heeft. Hierbij is persoonlijk contact enorm belangrijk en daarom is een contactpersoon ook rechtstreeks bereikbaar. Als je als ondernemer één vast aanspreekpunt hebt, ontstaat er een vertrouwensband. Het gevoel dat iemand er echt voor je is wordt dan ook heel tastbaar. Vooral als het om arbeidsongeschiktheid gaat wil je je gezien en gehoord voelen.
Juist ook ter preventie van arbeidsongeschiktheid kunnen we al iets voor een ondernemer betekenen.
Kijken waar de echte zorg zit
De kracht van het team Claims AOV is dat er écht met de klant wordt meegedacht. Het uitgangspunt is altijd: wat is er nodig om deze ondernemer te helpen? Dat kan een uitkering zijn, maar soms is er ook juist heel andere hulp nodig. Bijvoorbeeld in de vorm van een omscholingstraject. Het is aan ons om te kijken naar de vraag achter de vraag. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat een ondernemer zich meldt met rugklachten, maar dat die rugklachten geen fysieke oorzaak hebben en juist door stress komen. Als iemand bijvoorbeeld een gebroken arm heeft, dan is het duidelijk dat diegene het meeste baat heeft bij een uitkering. Maar niet in alle gevallen is (alleen) geld de beste oplossing. Bij mentale klachten kan bijvoorbeeld een coachingstraject uitkomst bieden. Als er zorgen zijn binnen de onderneming helpt een bedrijfskundig adviseur daarbij. Het is dus belangrijk om de juiste vragen te stellen zodat het echte zorgpunt boven tafel komt waar we ondersteuning in kunnen bieden.
Samen arbeidsongeschiktheid voorkomen
Wat misschien wel net zo belangrijk is als we het hebben over arbeidsongeschiktheid, is preventie. Vaak denken mensen dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering alleen is voor wanneer iemand uitvalt door arbeidsongeschiktheid. Maar juist ook daarvóór kunnen we al iets voor een ondernemer betekenen. Dat is iets waar we ook echt op inzetten: preventie. We werken daarin met eigen specialisten en externe bedrijven die hulp en begeleiding kunnen bieden. Ook de verzekeringsadviseur vervult hier een belangrijke rol in. In het persoonlijke contact tussen een adviseur en klant merkt de adviseur op welke situaties er spelen en wijst deze vaak op de preventiemogelijkheden die wij bieden.
Lees meer over de voordelen van een AOV
Preventiemogelijkheden variëren van mentale ondersteuning, bijvoorbeeld in de vorm van coaching, tot hele praktische hulp. Je kunt dan denken aan (een bijdrage voor) orthopedische schoenen bij een ondernemer die niet meer op ongelijk terrein kan lopen. Of een aangepaste stoel voor een agrariër die niet meer op zijn tractor kan rijden. Een ander voorbeeld van preventieve hulp is hoe we onlangs een ondernemer met een arbeidsongeschiktheidsverzekering hielpen die zich bij ons meldde. Zijn kind moest vanwege ziekte in het buitenland behandeld worden. Door complicaties duurde dit langer dan verwacht. Om hem enigszins te ontzorgen hebben we de klant tijdelijk een uitkering gegeven. Ondanks dat dit in feite niet onder de dekking van de polis valt, konden we hem daarmee wel wat lucht geven in een moeilijke periode. Met dit soort voorbeelden kunnen we uitval met mentale klachten misschien voorkomen.
Lees hoe we ondernemer Iris met reuma preventief hielpen
Achterhalen waar de behoefte ligt
We willen blijven kijken hoe we onze dienstverlening aan laten sluiten op de wensen van onze klant. Bijvoorbeeld door het organiseren van productpanels en klantpanels rondom AOV. Dat kunnen gesprekken met adviseurs zijn, maar ook met ondernemers. Als meest menselijke verzekeraar vinden we het belangrijk om actief met elkaar in gesprek te blijven. Zo kunnen we goed achterhalen waar de behoefte ligt en verzekerden zo goed mogelijk ondersteunen in een moeilijke periode.
Wij helpen je graag
Ben je bij ons verzekerd en kunnen we je helpen bij het voorkomen van arbeidsongeschiktheid? Bel naar 079 - 3 204 417 of stuur een mail naar claims.aov@klaverblad.nl. We zijn er voor je.
Heb je vragen over de Klaverblad Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of door te bellen met: 079 – 3 204 548. Wij helpen je graag!